Vragen gesteld aan College over huurverlaging en -bevriezing

22 juni 2020

Raadslid Mark-Jan Prins heeft vorige week vragen gesteld aan het College van B&W over huurverlaging en huurbevriezing.

In Amsterdam krijgen 1.000 huishoudens met een sociale huurwoning van een woningcorporatie een structurele huurverlaging. Van 300 huishoudens is de huur bevroren. Het gaat om huishoudens die de afgelopen drie jaar een inkomen hadden van 120 procent van het wettelijk sociaal minimum of lager en een huur boven de aftoppingsgrens voor huurtoeslag. De huurverlaging kan oplopen tot meer dan honderd euro per maand. De gemeente Amsterdam heeft hierover afspraken gemaakt met de Amsterdamse woningcorporatie en de Federatie van Amsterdamse Huurderskoepels.

Mark-Jan heeft aan het College gevraagd of ook de gemeente Landsmeer bereid is om afspraken te maken met de woningcorporaties in Landsmeer over mogelijke huurbevriezing en huurverlaging.

Ook heeft hij gevraagd of het College bekend is met de mogelijkheid voor ondersteuning van de maatschappelijke dienstverlening bij schuldhulpverlening, en of de gemeente Landsmeer hiervan gebruik gaat maken. Wordt vervolgd!

(Foto van Christian Dubo via Unsplash.)