Sandra Schreuder op PvdA kandidatenlijst Waterschap HHNK 2023

13 november 2022

-Landsmeer- De leden van de Partij van de Arbeid in het gewest Noord Holland hebben onlangs de kandidatenlijsten voor de verkiezingen in maart 2023 van de Provinciale Staten én van de waterschappen vastgesteld. Een van de nieuwkomers op de lijst (4de plek) voor het Waterschap Hoogheemraadschap Hollands Noorder Kwartier (HHNK) is Sandra Schreuder uit Landsmeer.

Sandra Schreuder (58) is een paar jaar geleden begonnen in de actiegroep Bomen langs de Ringweg A10 en van daaruit politiek actief geworden. Schreuder was nummer 3 op de lokale PvdA-lijst in Landsmeer in 2022 en is op dit moment raadscommissielid. Het rapport van de kandidaatstellingscommissie PvdA fractie HHNK 2023-2027 vermeldt dat zij daarnaast werkt in de milieutechnologie. De commissie ziet in haar een nieuwe deskundige kracht die in staat is complexe dossiers op een heldere begrijpelijke manier over het voetlicht te brengen.

Enkele speerpunten uit het verkiezingsprogramma hebben haar bijzondere aandacht, zegt Schreuder, “In veenweidegebied stoppen we met trendmatige peilverlaging tot er een duidelijke visie van de provincie is. Bodemdaling en uitstoot van broeikasgas uit veen, willen we beperken door ‘functie volgt peil ’’. Schreuder verhaalt verder: ”De druk op de leefomgeving en klimaatverandering gevolgen hebben voor de inwoners en aanpassingen vereisen. Wie het kan betalen regelt zelf zijn verbeteringen, wie onvoldoende inkomen heeft is vooral afhankelijk van de overheden. De PvdA komt ook in het waterschap op voor die laatste groep.” Binnenkort begint de verkiezingscampagne.