Door Menno Wilmans op 22 november 2013

De PvdA Landsmeer gaat met nieuwe mensen de verkiezingen in

PvdA Landsmeer kiest voor nieuwe mensen in de gemeenteraad voor de periode 2014-2018. De ledenvergadering heeft op 21 november j.l. gekozen voor vernieuwing. Daarmee is de definitieve kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen 2014 vastgesteld:

1. Menno Wilmans
  2. Marjan Farjon
  3. Dirk Schalkwijk
  4. Chaila Dijkstra
  5. Ingrid Horvath
  6. Willem van der Ploeg
  7. Jépé Osnabrug
  8. Hans Brosse
  9. Mária van Onna
  10. Martin Smid

1. Menno Wilmans (1965): Menno maakt sinds maart 2013 deel uit van de gemeenteraad. Daarbij had hij de zware portefeuille grondgebied, hij kent dus het klappen van de politieke zweep. Hij wil de PVDA weer een zichtbare plaats geven in de gemeente. Hij is ICT-deskundige, werkt in Landsmeer en hij sport bij AC Waterland.

2. Marjan Farjon (1945): Marjan is deskundig op WMO-onderwerpen en heeft politieke ervaring sinds zij in februari 2013 raadslid werd. Zowel Marjan als Menno hebben tot hun benoeming als raadslid deel uitgemaakt van het bestuur en zijn goed op elkaar ingespeeld.

3. Dirk Schalkwijk (1950): Dirk heeft ervaring in de deelraad van Amsterdam Slotervaart, o.a. als wethouder. Hij zal in politieke kwesties direct het onderliggende motief en belangen zichtbaar maken en is daardoor een goede aanvulling op Menno en Marjan. Hij is samen met Marjan eindredacteur van het verkiezingsprogramma. Verder noemen we graag zijn vrijwilligerswerk in de Keern.

4. Chaila Dijkstra (1966): Chaila is onze jongste kandidaat. Van huis uit is ze verbonden met de PvdA. Haar vader was ook actief binnen de partij. Zij houdt, naar eigen zeggen, van de PvdA. Zij heeft de Rosa-leergang voor toekomstige politici gevolgd, is bij de vrijwillige brandweer geweest, weet alles over milieu en is werkzaam in de procesindustrie.

5. Ingrid Horvath (1958): Ingrid voelt zich verbonden met de PvdA van Wouter Bos, is actief in het dorp, kent veel mensen, o.a. via activiteiten bij Heb Durf en de kunstenaarsvereniging. Zij werkt bij MEE, een organisatie op het gebied van WMO en AWBZ, heeft bestuurlijke ervaring bij een woningbouwvereniging en heeft een groot aanbod op het gebied van reclame, schrijven en pr.

6. Willem van der Ploeg (1950): Willem woont in Purmerland. Hij is gepensioneerd directeur van het hoogheemraadschap. Weet alles over water, milieu en groen. Hij is actief geweest in het bestuur en gewest van de Haarlemmermeer. Hij heeft inzicht in ingewikkelde vraagstukken en doorziet achterliggende motieven en consequenties.

De lijst wordt afgesloten met vier oude bekenden: Jépé Osnabrug, Hans Brosse, Mária van Onna en Martin Smid. Zij hebben alle vier ruimschoots hun sporen verdiend in de Landsmeerse politiek en zullen de nieuwe lichting met raad en daad bijstaan en ondersteunen bij het politieke werk.