Kandidaat

Menno Wilmans. (1965) kent de gemeente en de gemeentelijke politiek op zijn duimpje. Enerzijds door zijn brede belangstelling voor het lokale gebeuren, maar zeker ook door zijn raadslidmaatschap als fractievoorzitter van 2013 tot 2018. Daarbij had hij de portefeuille van grondgebied, wonen en toekomstige bestuurlijke indeling. Samen met Marjan Farjon heeft hij in die periode de PvdA binnen de gemeente en haar Raad zichtbaar vertegenwoordigd en is daarbij initiatiefrijk en resultaatgericht. Afschaffing van de hondenbelasting is daar een voorbeeld van. Dat lijkt klein, maar het bleek dat met name ouderen, die zich ook nogal eens eenzaam voelen en daartoe zo’n viervoeter hadden aangeschaft, van die lastenverlichting geprofiteerd hebben.

Vooruit lopend op een van de effecten van de klimaatverandering nam Menno het initiatief om vanuit de gemeente gratis watertonnen beschikbaar te stellen zodat de kans op wateroverlast, door de bufferwerking, aanzienlijk verkleind wordt. Vanuit zijn positie als Lijstduwer wil Menno mede zorg blijven dragen voor goed sociaal en duurzaam beleid.